X. kerület

Budapest külső kerülete. Területe 32,50 km2. A gondozott parkok összterületét tekintve Kőbánya a fővárosi listavezető, 2 675 000 négyzetméternyi zöldterülettel. Lakossága 75.470 fő. Népsűrűség 2388 fő/km2

Van egy jó témád? Írd meg!

Fotók vegyesen

Partnerek

Hozzászólások

Szeretnék hírlevelet!

Vágányfelújítás zajlik a Pongrácz-híd és az Őrház között

2009.11.14. 11:51 Kvazimir

Halaszthatatlanná vált a 37-es villamos pályájának felújítása, a telhetetlen utas csak annyit kérdez: miért nem többet? A döcögés ugyanis a Fiumei úttól az Élessarokig tartott, szinte folyamatosan. Az Őrház környéki szakasz felújításának látott most neki a BKV.






















A 37-es járat nagyon jó lenne a Blaha Lujza tértől Kőbányára, ha rendesen karban lenne tartva a pálya. Önálló szakaszán gyakorlatilag nincs komolyabb útkereszteződés, semmi sem tartaná fel a robogásban. Ehelyett a Kerepesi temető hátsó kerítése mellett és a Kolozsvári utcában 10-20 kilométer/óra legnagyobb sebességet előíró táblák értek szinte egymásba, és hiába jár rajta Tatra, előtte pedig Ganz csuklós, ezt a menettempót Bengálival is simán lehetne tartani, sőt, kéttengelyes ikerkocsin ülve sem éreznénk a különbséget. A Nagykörút és Kőbánya közötti gyors eljutás helyett így lesz poroszkáló városnéző villamos a ráérősöknek. Nem csoda hát, hogy a viszonylat simán elviseli a negyedórás követést is hétvégén, az utasok inkább a több útkereszteződésen és egyéb akadályon áthaladó, de mégis fürgébb 28-ast választják. A kritikus szakasz felújításának most nekiláttak, a ceglédi vasútvonal felüljárójától az Őrházig teljes, alépítménycserés pályarekonstrukció formájában.

A 37-es villamos útvonala az Asztalos Sándor utcai megállóig változatlan. Az MTK stadion melletti visszafogóváltón azonban áttér a helytelen vágányra, itt a megállót is áthelyezték a Hungária körút túlsó oldalára. A végállomás a Pongrác úti megállóban, a felüljáró elejénél van. Pótlóbusz is közlekedik, precízen megkülönböztetve a hétköznap csúcsidei és a hétvégi menetrendet: 37V illetve 37AV számmal. Útvonala a felmerülő terepakadályok (vasúti felüljáró hiánya) miatt elég kacifántosra sikerült. A Hungária körúttól kiindulva érinti a troligarázst, majd a Pongrác útra fordul. A vasút alatt áthaladva a Kőrösi csoma Sándor úton megy az Új köztemető felé – egy kis Halom utca–Liget utca–Bánya utca kerülővel. Visszafelé az Élessarok után az Ónodi utcán bemegy a Kolozsvári utcára, ahol a 37-es villamos amúgy is jár, majd a Korponai utca (nosztalgiajárat – a háború előtt itt villamos közlekedett)–Pongrác út útvonalon éri el a Salgótarjáni utcát.

Forrás: www.iho.hu

További képek a felújításról:

Szólj hozzá!

Címkék: kozlekedes

A bejegyzés trackback címe:

https://10ker.blog.hu/api/trackback/id/tr181524343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.