X. kerület

Budapest külső kerülete. Területe 32,50 km2. A gondozott parkok összterületét tekintve Kőbánya a fővárosi listavezető, 2 675 000 négyzetméternyi zöldterülettel. Lakossága 75.470 fő. Népsűrűség 2388 fő/km2

Van egy jó témád? Írd meg!

Fotók vegyesen

Partnerek

Hozzászólások

Szeretnék hírlevelet!

Archív kerületi kocsmafotók. Ajánlj egy jó helyet!

2010.01.07. 17:00 Kvazimir

Ismét egy érdekességet találtam a világhálón. Kalota Béla a kilencvenes évek végéig közel ezer felvételen dokumentálta a budapesti, így természetesen a kőbányai közösségi élet mulandó csomópontjait. Képein fellelhető az Albertirsai út presszóján át az egykori Vidám Fiúk Sport Étteremig számos kerületi mulató. A képen a Kőbánya-felső vasútállomáson fellelhető Söntés büfé látható.

Utánanéztem és kiderült, hogy a kerületben a Budapest Statiszikai zsebkönyve szerint 278 vendéglátó (étterem, cukrászda) hely üzemel. Ezzel az egyik legjobb helyen állunk a külvárosi kerületek tekintetében. Összehasonlításképpen a szomszédos XIX. kerületben 140, míg a XVII. kerületben 136 egység működik.

Ennek ellenére én kivétel nélkül elkerültem mindegyik helyet. Bevallom, sajnos nem is fordult meg a fejemben, hogy betérjek egy helyi étterembe. Cukrászdába természetesen voltam és ajánlom is a harmat utcai 85-ös buszmegállóban található egységet. Viszont az éttermek tekintetében teljesen vakfolt nekem a kerület ezért szeretném (gyanítom nem vagyok ezzel egyedül) ha adnánk egymásnak tippeket, hová érdemes beülni egy jót enni. Itt nem kizárólag éttermekre gondolok, egy jó gyrosos, hamburgeres, palacsintázó is szóba jöhet de ha Somfa közben található Ázott Ürge borozóban etted meg életed legjobb zsíros kenyerét azt se felejtsd el leírni. A hitelrontás legcsekélyebb szándéka nélkül szerencsés lenne ha a negatív tapasztalatokat is megosztanánk egymással. Örök optimistaként bízom abba, hogy kevesebb ilyen kritika érkezik.

Az alábbi képek a teljesség igénye nélkül Kalota Béla gyűjteményéből származnak:

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

12 komment

Címkék: történelem képek éttermek kőbánya x.kerület

A bejegyzés trackback címe:

https://10ker.blog.hu/api/trackback/id/tr291640200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gosford 2010.01.07. 19:01:30

vagy a Sziklakert ami szánalmasan kevés ideig működött, pedig egész jó kis hely volt. úgy három éve mikor már befuccsolt elmentem arra és körbefotóztam, még pont abban az állapotban volt mikor már elkezdték puszítani és elhordani a mozdítható dolgokat.
nyilván azért ment tönkre mert szabadtéri volt, de lehet ennél többet tudni?

Manóvezér 2010.01.07. 21:18:29

@gosford: Mostanában jártam arra.Nem sok köszönet volt benne.Szinte mindent szerteloptak belőle.Bár nappal volt,nem mertem a mélyére menni egyedül... Viszont gyermekkoromból (ami nem most volt) még emlékszem arra,amikor a sziklakert helyén szabadtéri mozi volt,emlékszem arra is amikor a Maggldói út piac"jogelődje"üzemelt itt.Sajnos abban nem bízok,hogy a sziklakert helyét rendbeteszik, és a Csajkovszkij park a felújított Dréher-villával együtt a kerület ékességévé válik.

cicc74 2010.01.07. 22:33:51

Az egykori Kőbánya mozi mellett, a parkban, az Élessarok felé haladva, van egy jó kis olasz étterem.Egy éve voltunk ott, télen, nagyon hangulatos, jó a kaja, és az árak sem voltak annyira hajmeresztőek...A környezet mindenesetre nagyon tetszetős...

Kvazimir 2010.01.07. 23:48:02

@cicc74: A Calabria étteremre gondolsz? Sok jót hallottam már róla! Aki nem ismeri annak itt az elérhetőség: www.calabriaetterem.hu

gosford 2010.01.08. 08:27:18

@Manóvezér: nagyon nem ártana egy kicsit rendberántani a parkot, amikor elindult a sziklakert már reménykedtem hogy a környéke is kezd jófelé indulni.

@cicc74: no, mondjuk tényleg olaszosan csinálják a pizzát - árban. ízre nem sok köze van hozzá, sőt megkockáztatom hogy ott ettem életem legpocsékabb pizzáját, ettől eltekintve lehet hogy a többi étel jó. ;)

Manóvezér 2010.01.08. 11:02:13

@gosford: Ugye tudod, mi volt a pizzeria helyén(pontosabban alatta)?Közegészségügyünk,köztisztaságunk jeles vivmánya: nyilvános wc.(ugye nem keserítettelek el?)

OliBLOOD 2010.01.08. 11:05:45

@gosford: Én nem pizzát ettem ott (a társaság más tagja sem). Amiket mi kaptunk azok tényleg nagyon jók voltak.

Én legutóbb a Torockó vendéglőben csalódtam nagyon nagytot, de pozitívan :) Előtte még nem jártam ott, környezetből ítélve átlagos vendéglőre számítottam, de az étel és a kiszolgálás is nagyon jó volt.
www.torockovendeglo.hu/

vordemon 2010.01.08. 11:15:22

@Manóvezér: Már megint fején találtad a szöget! Nem véletlen volt a hely választás,mert ugye már a leendő "vizesblokk" már rögtön adott volt.
Hab a tortán,hogy én legalábbis úgy tudom( de javítsatok ki nyugodtan,ha nem így van )mindez jóváhagyott és érvényes építési engedély nélkül történt.

Manóvezér 2010.01.08. 13:59:40

@vordemon: A pizzakészítéshez kemence(fa,gáz,villatüzeléssel)liszt,viz,paradicsomszósz,mozzarella kell.Építési engedély nem!

gosford 2010.01.08. 14:24:33

@Manóvezér: mivel 22 éve itt élek a két perces vonzáskörzetében, persze hogy tudom mi volt ott :)

@OliBLOOD: vagy a Zila, ami szvsz szintén remek, bár két éve ha voltam ott utoljára.

Kvazimir 2010.01.08. 14:43:03

Én úgy tudom, hogy szabályos
építési engedéllyel indult az eljárás:
a kiviteli terveket a hivatal jóváhagyta.
Ellenőrzéskor azonban kiderült, hogy nagyobb az épület az építési engedélyben megadottnál, ezért nem kaphat használatbavételi engedélyt, és fennmaradási engedélyt kell kérnie a vállalkozónak.

vordemon 2010.01.08. 15:36:40

@Kvazimir: Biztos,hogy Neked van igazad,azért írtam,hogy lehet,hogy tévedek? - na de az építési engedély (amit végül is tényleg megkapott..)körül azért voltak "egyet nem értések",ha csak el nem fogadjuk,hogy nyilvános WC fölé építkezni tejesen elfogadott gyakorlat.Csak nem ?
Sokat számított az a nem elhanyagolandó tény is,hogy az érintett vállalkozó Kőbánya ismert "erős embere"akivel nem szívesen húzna ujjat senki.
süti beállítások módosítása